Muzeum starých strojů

Muzeum Starých Strojů a Technologií

Bratří Paříkové - Originál Slavia (Triumph)

Jeden z nevětších a nejznámějších českých výrobců.

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

Jedná se o starší typ motorů Slavia ještě s nerozebíratelnou hlavou a brnkacím magnetem. Od pozdějších motorů se liší v umístění mazacího otvoru klikové skříně a dalších detailech.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 1661 typ: výkon: 4 HP
rok výroby: počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 620 mm
počet otáček: průměr řemenice: 350 mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: brnkací typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, americké oběhové chlazení
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

Jedná se o starší typ motorů Slavia ještě s nerozebíratelnou hlavou a brnkacím magnetem.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: stacionární, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 3725 typ: výkon: 3 HP
rok výroby: počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: mm
počet otáček: průměr řemenice: mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: brnkací typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: typ: výkon: 6 - 8 HP
rok výroby: 193x počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 680 mm
počet otáček: průměr řemenice: 400 mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: rotační typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, americké oběhové chlazení
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

Motor získaný ze sbírky pana Šmída z Pardubic. Motor je uzpůsoben ke spalování benzínu a petroleje. Petrolejová nádrž je umístěna uvnitř Amerického chlazení, aby chladící voda předehřívala zásobu petroleje. Ten se dále ohříval průchodem skrz karburátor, který je spojen s výfukovým potrubím.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 14754 typ: Vivax výkon: 5 - 7 HP
rok výroby: 193x počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 600 mm
počet otáček: průměr řemenice: 270 mm palivo: benzín/petrolej
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: rotační typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, americké oběhové chlazení
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

Motor získaný ze sbírky pana Jiráska v Valašského Meziříčí už po částečné renovaci.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 15238 typ: Vivax výkon: 3 HP
rok výroby: 193x počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 450 mm
počet otáček: průměr řemenice: 200 mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: rotační typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, termosifonové chlazení
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Továrna na stroje, Napajedla ČSR - Originál Slavia Diesel

Motor získaný z obce Písty u Nymburka. Spolu s motorem je na témže rámu umístěno odstředivé čerpadlo.

výrobce: Bratří Paříkové, Továrna na stroje, Napajedla ČSR - Originál Slavia Diesel
provedení: převozný, stojatý, vznětový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 16602 typ: Diesel IV výkon: 4 - 5 HP
rok výroby: 1936 počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 550 mm
počet otáček: průměr řemenice: 230 mm palivo: nafta
zapalování: bez typ magneta: typ vstřiku:
regulace, rozvod: odstředivý regulátor
mazání:
chlazení: vodou chlazený, americké oběhové chlazení
zvláštní výbava: dlouhý podvozek s odstředivým čerpadlem, startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia

Motor pochází od Chvaletic a je v naprosto původním stavu.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Slavia
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 19475 typ: Vivax výkon: 3 HP
rok výroby: počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: 6-ti paprskový průměr: 450 mm
počet otáček: průměr řemenice: 200 mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: rotační typ karburátoru: Slavia
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod SV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, americké oběhové chlazení
zvláštní výbava: startování klikou

Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Triumph

Motor získaný ze sbírky pana Kajgra.

výrobce: Bratří Paříkové, Napajedla ČSR - Originál Triumph
provedení: převozný, stojatý, zážehový, 4-taktní jednoválec s uzavřenou klikovou skříní
výrobní číslo: 20412 typ: Rapid výkon: 3 HP
rok výroby: počet válců: 1 vrtání/zdvih: mm
počet setrvačníků: 2 provedení: plný průměr: 330 mm
počet otáček: průměr řemenice: 150 mm palivo: benzín
zapalování: vysokonapěťové typ magneta: rotační typ karburátoru:
regulace, rozvod: odstředivý regulátor, rozvod OHV
mazání:
chlazení: vodou chlazený, odpařovací chlazení
zvláštní výbava: na jednoosém podvozku, startování klikou
JavaScript DHTML Menu Powered by Milonic